نان و گل‌های سرخ
مبارزه کارگران آمریکا از ۱۸۶۵ تا ۱۹۱۵

«کتاب با بهره گیری از اسناد و مدارک به تشریح شرایط رقت‌باری می‌پردازد که کارگران آمریکا محکوم به زیستن در آن بودند.»

بوک لیست

«تکان دهنده … صفحات کتاب آقای ملتزر، روایت مستند مشمئزکننده‌ای است از درد زایمان اتحادیه‌های کارگری در دکان‌های شیرینی‌فروشی، کارخانه‌ها، راه‌آهن و معادن.»

ا. اچ. راسکین در نیویورک تایمز

این کتاب شرح مبارزه‌ی کارگران آمریکا از سال ۱۸۶۵ تا ۱۹۱۵ میلادی است برای کسب کرامت انسانی، زندگی آبرومندانه و حقوق دمکراتیک که به روایت خود آنان ثبت و ضبط شده است. نویسنده با بهره‌گیری از اسناد و مدارک و نقل‌قول‌ها, شرایط رقت‌بار کارگران آمریکا را در آن مقطع زمانی به تصویر می‌کشد. این مطالب در شانزده فصل همراه با تصاویری مستند به چاپ رسیده است.

میلتون ملتزر (Milton Meltzer)، نویسنده‌ی کتاب، به خاطر کتاب‌ها، فیلم‌ها و برنامه‌های رادیو تلویزیونی مستند خود که نشان دهنده ی عشق عمیق او به اصلاحات اجتماعی و تأثیر آثارش بر مردم آمریکا به شهرت چشم‌گیری دست یافت.

کتاب او درباره‌ی بحران اقتصادی بزرگ دهه‌ی ۳۰ آمریکا با عنوان «برادر، پشیزی پول در جیب داری؟ رکود بزرگ ۱۹۲۹-۱۹۳۳»۱Brother, Can You Spare a Dime?: The Great Depression, 1929–۱۹۳۳ برنده‌ی جایزه‌ی کریستوفر شد. او نزدیک به ۱۰۰ عنوان کتاب نوشته که مهم‌ترینشان در زمینه‌ی تاریخ‌نگاری آمریکاییان، آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار، و یهودیان آمریکایی تألیف شده است.

کن لوچ (Ken Loach) کارگردان سرشناس انگلیسی بر اساس فیلم‌نامه‌ی پاول لاورتی از کتاب نان و گل‌‌های سرخ فیلمی به همین نام ساخته است که در جشنواره سال ۲۰۰۰ کن با استقبال چشم‌گیری روبه‌رو شد.

عبارت نان و گل‌های سرخ۲Bread and Roses‎ یادآورِ اعتصاب موفق کارگران نساجی لارنس از ژانویه تا مارس ۱۹۱۲ میلادی است که شرح آن در همین کتاب آمده است. اعتصابی که بیشتر با نام «اعتصاب نان و گل‌های سرخ» شناخته می‌شود. «نان» به مسئله دستمزدهای عادلانه، و «گل‌های سرخ» به شرایط شغلی شرافتمندانه اشاره دارد.


کتاب شامل عکس‌ها و تصویرهایی است تا درک وضعیت آن دورانِ تاریخی را برای خواننده آسان‌تر کند. این عکس‌ها با کیفیت پایین‌تری در پرونده‌ی اصلی گنجانده شده‌اند تا از حجمِ پرونده‌ کاسته شود. اگر مایل به دیدن عکس‌ها با کیفیت بالاتر هستید، پرونده‌ی پی‌دی‌اف جداگانه‌‌ای را که فقط دربردارنده‌ی عکس‌های کتاب است نیز دریافت کنید.


مشخصات کتاب
نویسنده:میلتون ملتزر
مترجم:کیومرث پریانی
ناشر:انتشارات مازیار
سال انتشار:۱۳۷۹
اندازه پرونده:۵.۱ مگابایت
قالب:پی‌دی‌اف (PDF)

پانویس‌ها

پانویس‌ها
۱Brother, Can You Spare a Dime?: The Great Depression, 1929–۱۹۳۳
۲Bread and Roses‎