برادران و خواهران عزیز فلسطینی

طبقه کارگر وقتی می تواند در مبارزه اش علیه سرمایه داری پیروز باشد که در مبارزه فلسطینیان علیه اسراییل در کنارشان باشد. SI Cobas، یکی از اتحادیه‌های بزرگ بخش لجستیک در ایتالیا، اعلام کرد که «کارگرانش با هرگونه ارسال سلاح به اسرائیل که از آن آگاه شوند، مخالفت خواهند کرد.» متن کامل این بیانیه را در ادامه ‌می‌خوانید.

برادران و خواهران عزیز فلسطینی

S.I. Cobas، یک اتحادیه از کارگران در ایتالیا، که اکثراً کارگران مهاجر را، که بسیاری از آن‌ها از کشورهای عربی هستند، سازماندهی می‌کند، در همبستگی با مردم فلسطین و اعتراض به نسل‌کشی ارتش اسرائیل در غزه، علیه حمایت دولت ایتالیا از دولت صهیونیستی و برای پایان دادن به ظلم بر سه نسل از مردم شما، راهپیمایی‌ها و رویدادهای متعددی را سازماندهی کرده و در آن‌ها شرکت می‌کند.

ما از درخواست شما برای تحریم ارسال سلاح به اسرائیل که علیه مردم فلسطین استفاده می‌شود، حمایت می‌کنیم. بر اساس گزارش انستیتو بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم، ایتالیا سومین تأمین‌کننده‌ی تسلیحات به‌سوی اسرائیل است که مهم‌ترین آن‌ها یک گروه نظامی تحت کنترل دولت به نام لئوناردو، است.

کارگران S.I. Cobas به‌عنوان یک اتحادیه‌ی بزرگ در بخش لجستیک، به محض اطلاع از هرگونه ارسال سلاح به اسرائیل با آن مخالفت خواهند کرد.

ما معتقدیم که راه‌حل عادلانه‌ی مسئله‌ی فلسطین، از سوی قدرت‌های بزرگ یا دولت‌های سرمایه‌داری منطقه به دست نخواهد آمد، بلکه تنها می‌تواند از راه مبارزه مشترک کارگران خاورمیانه، همه قومیت‌ها و مذاهب، با حمایت کارگران سراسر جهان حاصل شود.

وقتی این مبارزه‌ی متحد صورت گیرد، «اهرمی برای آزادی همه‌ی محرومان و استثمارشدگان جهان» خواهد بود.

S.I. Cobas

کمیته همبستگی بین‌المللی

میلان، ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳