یادداشت‌های یک معلم: پاداش‌ ۹۵۰ میلیونی هیئت مدیره‌ی بیمه معلم به خودشان

در خبرها آمده بود که بیمه معلم((بیمه معلم)) در ۶ ماه نخست سال برای اعضای هیئت مدیره خود، ۹۵۰ میلیون تومان پاداش پرداخت کرده است. در واقع این شرکت حدود ۱۵۸ میلیون تومان ماهانه به ۵ نفر از اعضای هیئت مدیره‌ی بیمه معلم علاوه بر حقوق و دستمزد پاداش پرداخت کرده است((https://t.me/poshteparde13/7437، کانال تلگرامی پشت پرده)).

شاید چنین پاداشی از نظر عده‌ای عادی باشد، اما به نظر می‌رسد این خبر می‌تواند بار افشاگرایانه‌ی بسیاری داشته باشد. به نوعی خبر دزدی، فساد و رانت است. اما مگر نه این است که کل نظام سرمایه‌داری بر پایه‌ی دزدی سهم پرداخت نشده‌ی کارگران بنا شده است؟! مگر نه این است که قانون سرمایه‌داری – بزرگ‌ترین حافظ مالکیت خصوصی – هیچ حقی برای کارگران برای حفاظت از تنها دارایی‌شان یعنی مالکیت نیروی کارشان قائل نیست و تنها با تمام قوه قهریه‌اش ایستاده تا مالکیت سرمایه‌داران خدشه برندارد؟

نظام سرمایه‌داری نظام فاسدی است که همواره بخشی از خود را به عنوان قربانی، فدای حفظ و افزایش طول عمر خود می‌کند. از این رو، کارگران هیچ گاه شکی در دل ندارند که اعضای هیئت مدیره‌ی بیمه معلمان دزدهای بی‌همه‌چیزی هستند که دستشان به خون کارگران آغشته است و باید در دادگاه‌های انقلابی کارگران به اشد مجازات گرفتار آیند، اما این چند نفر تنها بخشی از سیستم فاسد و غارت‌گری است که در طول حیات منحوس خود تنها با استثمار حداکثری کارگران و غارت جان آن‌ها به حیات نکبت‌بارش ادامه داده. مبارزات طبقاتی کارگران بزرگ‌ترین دادگاه مناسبات اجتماعی سرمایه‌داری را با رشد آگاهی کارگران برگزار خواهد کرد و مهر نهایی الغای تمام عرصه‌های حیاتی آن را بر پیشانی‌اش خواهد زد.